ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 東京通信大学紀要
  2. 第4号

キャラクターとシナリオを活用したeラーニング授業コンテンツ作成:学生による評価

https://doi.org/10.34340/00000085
https://doi.org/10.34340/00000085
311facc4-da23-4bc0-9fa2-642c00dfe3eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
03-05_論文-坂本.pdf 03-05_論文-坂本 (2.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-07-11
タイトル
タイトル キャラクターとシナリオを活用したeラーニング授業コンテンツ作成:学生による評価
言語 ja
タイトル
タイトル The Development of E-Learning Instructional Videos Using a Character and Scenarios: Their Student Evaluations
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 シナリオ型授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャラクター
キーワード
主題Scheme Other
主題 学びの共同体
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生評価
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34340/00000085
ID登録タイプ JaLC
著者 坂本, 美枝

× 坂本, 美枝

WEKO 292

ja 坂本, 美枝

ja-Kana サカモト, ヨシエ

Search repository
井上, 健朗

× 井上, 健朗

WEKO 293

ja 井上, 健朗

ja-Kana イノウエ, ケンロウ

Search repository
松浦, 真理子

× 松浦, 真理子

WEKO 294

ja 松浦, 真理子

ja-Kana マツウラ, マリコ

Search repository
Sakamoto, Yoshie

× Sakamoto, Yoshie

WEKO 295

en Sakamoto, Yoshie

Search repository
Inoue, Kenro

× Inoue, Kenro

WEKO 296

en Inoue, Kenro

Search repository
Matsuura, Mariko

× Matsuura, Mariko

WEKO 297

en Matsuura, Mariko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this research was to examine student evaluations of e-learning instructional videos based on scenarios that include dialogue between an originally created character and a lecturer. Our research group produced an illustrated character and developed three lecture videos in which the character acting as a student interacted with a lecturer. We also had students evaluate the videos through a questionnaire and/or focus group interview and examined whether the videos encouraged students’ independent and autonomous thinking.The results showed that the participants highly evaluated the videos and felt that they were involved in a learning community with the character and lecturer. In addition, some of them expressed their critical disagreement with the dialogues between the character and lecturer, which indicated the possibility that they were inspired to think independently and autonomously. Regarding the character’s appearance and behavior, a variety of improvements were suggested. This clarified that the participants wanted to have diverse opinions reflected and interactive communication between students and lectures assured in coursework. We will expand on this research, identifying effective application of the dialogue scenarios and considering additional learning systems/tools to develop students’ independent and autonomous thinking.
書誌情報 東京通信大学紀要 第4号
en : Journal of Tokyo Online University No,4

号 4, p. 63-80, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 東京通信大学
出版者
出版者 Tokyo Online University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-6934
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:18:58.251212
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3